Uhm… er blijkt dus iets fout gegaan te zijn met mijn recensie van de afgrond. Dus hierbij nog een keertje.

De Afgrond van Rolf Österberg.

Het tweede deel van De Afgrond serie begint meteen weer spannend. Leila diep in een gevecht met een Colosses die op haar is afgestuurd door Shirah. Dus echt mega spannend. Het boek is net als deel 1 een dikke pil, waar ik soms maar met moeite door heen kwam. Er zijn een hoop stukjes die weg gelaten hadden kunnen worden of makkelijker omschreven hadden kunnen zijn.
De schrijftaal gaat soms van de hak op de tak en dat is wat jammer. Want het verhaal is net als deel 1 ontzettend leuk, spannend en je wilt steeds meer lezen. Het was ontzettend moeilijk om weg te leggen.
Enerzijds zijn er in sommige hoofdstukken iets te veel personages maar anderzijds wil je wel ALLE personages leren kennen. In sommige hoofdstukken raakte ik een beetje de draad kwijt van wie wie nou is, vooral ook omdat ze niet gewoon Piet en Jan heten. Maar ieder personage wordt wel goed uitgediept. Ik vind dat zelf erg prettig in een boek want ik ken ze nu wel allemaal erg goed.
Ik kan aanraden om deel een eerste te lezen en daar direct achteraan deel twee. Los lezen is geen optie en ik had er wat tijd tussen zitten, tussen de twee delen, en wist even niet meer zo goed wat er was gebeurd. Dus na de laatste 3 hoofdstukken opnieuw te hebben gelezen zat ik er weer helemaal in.
Ik geef dit boek een 7 uit de 10. En ik raad hem iedereen aan die van fantasy houdt, bij jou in de kast kan dit pareltje zeker niet ontbreken. En ja de kaft daar zegt niemand nee tegen want het is toch echt een plaatje.